Sommarens dofter

Ja sommaren luktar av nyutslagna blommor, nyklippt gräs, havets salt och tång och mycket annat. När man är hundägare kan dock sommaren bestå av andra dofter :-) Till exempel när käre Triton i går morse kände för att rulla sig i någon form av skit. Då består hela dagen därefter av en svag doft av just skit. Samtidigt tar Tim sig ett bad i ett härligt dike fyllt av dy. Då blandas den härliga doften av skit med den härliga doften av dy och lägger sig som ett litet dimmoln som existerar var du än vänder din näsa. Hundar är underbara och jag skulle aldrig vilja byta ut dem mot något även om jag får byta ut sommarens dofter mot mindre angenäma :-) :love:
Två födelsedagsbarn har vi haft i veckan. Triton blev hela 7 år i Onsdags och Tim blev 3 år igår. Det blev lite dåligt med firandet av Tims födelsedag då matte hade mage att lämna honom och de andra hundarna ensamma i flera timmar i går kväll hos två förälskde tonåringar :-) Jag tog mig en sväng upp till Tims uppfödare och hälsade på valpisarna som nu har blivit otroligt söta och fina. Som små tjocka gossedjur stapplade de omkring i sin valphage och busade och åt och sov. Blev ju inte heller jättemycket tid jag kunde ägna mig åt dem då Tims mamma Norah tog mig i beslag tillsammans med sex andra underbara vovvar. Men mysigt var det i alla fall :love: Nu längtar jag ännu mer tills jag ska ta min första valpkull.
Skulle gått på en massagekurs i morgon Söndag hos sjöbygårdens kennel men jobbet ringde och frågade om jag kunde jobba så jag fick prioritera det tyvärr. Hade gärna gått men livet är ju som det är och då kan jag inte skippa en möjlighet till extra pengar..
I torsdags fick vi besök av en stor älg. Den ville antagligen se på semifinalen i Schlagerfestivalen för den stod utanför vårt vardagsrumsfönster helt plötsligt mitt i programmet. Försökte ta bilder men det var tusan att den var så kamouflerad att den inte syntes på bilderna, det var ju lite mörkt oxå. Den var här en stund i alla fall och den var som alltid stoooor,,
I Tisdags var jag och hälsade på Caroline i skolan, skulle lämna lite saker. Carro ville att jag skulle hälsa på djuren och det ville jag med. Skulle hälsa på geten Douglas som var sååååå snäll. Men geten Douglas tyckte INTE om mamma. Geten Douglas gjorde utfall mot mamma i hagen och ville nog helst ha stångat henne till månen :-) Mamma fick en puls på ungefär 300 slag i minuten och kunde inte snabbt nog ta sig ut ur hagen haha. Det var ett äventyr. Men killingarna var gulliga :love:
I dag har jag byggt en provisorisk utehage till kaninerna med hjälp av kompostgaller och buntband. Eftersom den var just provisorisk och inte så där hundra stabil så beslutade jag att den får stå i hundhagen..till hundarnas stora förtjusning. Tim jagade dem litegrann medans Zingo absolut inte tänkte ge sig i första taget. Men kaninerna verkade inte för bekymrade för det. De ser ju hundarna varje dag från sin riktiga bur. Glada blev de i alla fall och gjorde äreskutt i gräset flera gånger. Så underbart gulligt och glädjande på något sätt att se dem skutta omkring. Lagom till den var färdig så kom regnet,,haha lagen om alltings jävlighet har helt klart kommit hit för att stanna ett tag. Nu ska jag städa  här nere på undervåningen, på övervåningen ligger tonåringarna och sover så där får jag vänta en stund. Ha en underbar Lördag. Kramar

Liten har blivit stor 1 Grattis Mammas hjärta :love:



Liten har blivit stor 2. Grattis på dig oxå sötast :love:



Kaninerna på sommarbete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0